tirsdag 30. desember 2014

Geslaagd experiment: zelfgemaakte bessenlikeur

Inmiddels heb ik tientallen potten rode bessenjam gemaakt. Het werd tijd om mijn horizon te verleggen. Op internet vond ik een recept om rode bessenlikeur te maken. Ik was wel in voor een experiment. Er werd een weckpot gevuld met wodka, rode bessen, suiker en een vanillestokje. Het moest zes weken in de koelkast staan en elke week even geschudt worden. Ik had het zo uitgemikt dat de likeur vlak voor kerst klaar zou zijn. De likeur heeft een prachtige helderrode kerstkleur. Met spanning werd het eerste glaasje ingeschonken. Meteen bij het eerste nipje kon geconstateerd worden dat het experiment geslaagd is: het is heerlijk! Als je er een glaasje van op hebt, zijn je wangen net zo rood als de likeur!

Het recept voor de rode bessenlikeur vond ik op de website van De groene prinses: Rodebessen-vanillelikeur.

1 kommentar:

  1. Hmm, klinkt als makkelijk.....ik heb nog bessen in de vriezer liggen......

    SvarSlett