fredag 4. juli 2014

Gordijnen woonkamer zijn af!

Jippie, de gordijnen voor de woonkamer zijn af!* In oktober vorig jaar ben ik er mee begonnen en 10 maanden later ben ik er eindelijk klaar mee, zowel letterlijk als figuurlijk. In totaal gaat het om 14 gordijnhelften van verschillende lengtes.

In de kerstvakantie van vorig jaar heb ik de langste gordijnen gemaakt, toen heb ik aan de lopende band stof zitten stikken. Hoeveel verschil gordijnen maken, ervaarden we in februari van dit jaar toen we vanwege de werkzaamheden aan de houtkachel alle gordijnen die op dat moment af waren, van de roedes moesten halen. Opeens klonk de woonkamer hol en voelde het onaangenaam aan.

Nu het zomer is, zijn de gordijnen altijd open. Behalve bij de schuifpui waar de zon in de namiddag lang naar binnen kan schijnen en bij de zijraampjes met avondzon. In de winter hebben we de gordijnen dicht als het buiten donker is. Als het licht geworden is en we doen de gordijnen open, ontvouwd zich het spectaculaire uitzicht door de grote ramen. Het is dan net alsof een filmdoek open gaat.

Nu resten alleen nog de gordijnen voor de keuken (twee gordijnhelften en een rolgordijn) en de gordijnen voor onze slaapkamer (een gordijnhelft). Die klus bewaar ik voor de lange winteravonden of als we aan het opknappen van deze ruimtes beginnen. Voorlopig is het gordijnenatelier gesloten!

* Zie het blog: Gordijnenatelier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar