søndag 25. mai 2014

Borduurwerk met poes in kruissteek is af!*

In april 2013 aan begonnen en in mei 2014 afgerond. Het heeft eigenlijk geen jaar hoeven te duren, want zo groot en ingewikkeld was dit borduurwerk niet. De verhuizing, een nieuwe baan, gordijnen maken voor het hele huis, een vervolgstudie en vele andere zaken kostten echter de nodige aandacht en vrije tijd. Ik ben zeer tevreden over het eindresultaat. Het schilderij kleurt zelfs goed bij het lelijke behang van onze slaapkamer. In mijn gedachte is het al een mooie witte wand en hangt het borduurwerk op de plaats die ik ervoor heb bedacht.

In plaats van kaaslinnen met 8 weefseldraadjes per cm gebruikte ik borduurstof met 10 draadjes per cm. Hierdoor werd het schilderij een stuk kleiner (30 x 35 cm in plaats van 40 x 50 cm) en verfijnder. De borduurstof van Zweigart (Lugana Evenwaeve) was helemaal top. Deze had ik besteld bij Onlineborduurplezier in Nederland, want in Noorwegen is zoiets niet verkrijgbaar. Nu ga ik me richten op de laatste gordijnen voor de woonkamer en daarna ga ik een nieuw handwerkproject uitzoeken.

* Zie ook mijn blog: Poes met schilderij in kruissteek.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar