fredag 27. desember 2013

Glas-in-lood raampjes

Een tijdje geleden hebben we een paar mooie glas-in-lood raampjes cadeau gekregen van Marco's familie uit Duitsland. Marco's tante Fransien, de zus van Anny, was getrouwd met een Duitse man. Ze woonden met hun zeven kinderen in een reusachtig huis in het stadje Rösrath. Rösrath ligt in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen en grenst aan de stadsregio Keulen.

Marco is in zijn jeugd meerdere keren op de fiets vanuit Wijchen bij zijn tante op bezoek geweest, een tocht van 190 kilometer! Jaren later was Rösrath een populaire stopplaats voor Marco en zijn motorvrienden op weg naar de bergpassen in Oostenrijk, Zwitserland en Italië. Van Fransien kregen ze een stevig ontbijt voorgeschoteld voordat ze de Autobahn opreden.

In 2007 is Marco's tante helaas overleden. Alle kinderen waren toen al uit huis. Omdat het huis veel te groot was voor haar man, werd het verkocht. In het huis hingen een aantal glas-in-lood raampjes. Als huwelijkscadeau kregen Marco en ik twee raampjes cadeau. We hebben ze een mooi plekje gegeven in onze woonkamer. De raampjes hebben heldere kleuren en sierlijke lijnen. Ze zijn puntgaaf en mooi afgewerkt, maar vooral de herinnering en het verhaal er achter maken ze voor ons extra bijzonder.

2 kommentarer:

  1. goedendag, amber en marco, ik stel mij even voor

    SvarSlett
  2. mijn naam is ronald de romijn en ben 45 jaar, 2 kids en een lieve vrouw. ik ben chefkok en ben lekker druk.
    ik ben een klein bedrijf aan het opstarten in houtkachels en zoek kachels uit noorwegen, graag zou ik het een en ander willen toelichten en is het mogelijk dat ik dit via een ander mail adres kan doen, in prive vorm zeg maar.
    mijn adres is mmderomijn@gmail.com
    graag je reactie.
    groeten ronald de romijn

    SvarSlett