fredag 8. mars 2013

Stoere houthakkersmuts

Doordat ik thuis ben, heb ik veel tijd om te handwerken. Ik heb al twee UFO's (Unfinished Objects) afgemaakt die bijna twee jaar in de kast lagen. Voor Marco heb ik deze week een stoere houthakkersmuts gebreid. Ik had meteen een goed gevoel bij het patroon in Landleven januari / februari 2013. De muts is ontworpen door schapenboerderij The Dutch Cottage. Marco vond de muts ook leuk en hij kon er nog wel een extra gebruiken, dus trok ik de stoute schoenen aan.

Ik breidde de muts zonder problemen op de rondbreinaald. Voor de laatste krappe toeren maakte ik handig gebruik van de Magic loop-methode zodat ik niet hoefde over te schakelen naar losse pennen. Ik gebruikte twee bollen wol (Freestyle van Dale Garn) in gemêleerd antraciet. De muts heb ik korter gemaakt dan het patroon aangeeft, want anders moet de rand meerdere keren omgeslagen worden. Het resultaat mag er zijn en Marco is er mee in zijn nopjes.

Meer info:
* Freestyle - Dale Garn
* Magic loop
* The Dutch Cottage

Tøff tømmerhoggerlue

Fordi jeg er hjemmeværende for tida, har jeg mye tid til håndverk. Jeg har allerede gjort ferdig to UFO-er (Unfinished Objects) som hadde ligget i skapet i nesten to år. Denne uka har jeg strikket ei tøff tømmerhoggerlue til Marco. Jeg hadde med en gang en god følelse da jeg så mønsteret i magasinet Landleven januar / februar 2013. Lua er designet av sauegård The Dutch Cottage. Marco likte mønsteret også og han hadde bruk for ei lue til, så jeg tok mot til meg. 

Jeg strikket lua uten problemer med rundpinner. Til de siste trange omgangene brukte jeg den Magic loop-metoden slik at jeg ikke trengte å bruke flere strikkepinner. Jeg brukte to nøster ull (Freestyle av Dale Garn) i koksgrå. Lua er noe kortere enn mønsteret anviser, ellers må kanten brettes opp flere ganger. Resultatet er greit og Marco er i sitt es.


Mer informasjon:
Freestyle - Dale Garn
Magic loop
The Dutch Cottage

1 kommentar:

  1. Ik ben niet zo handig met meerdere breinaalden dus die Magic Loop-truc is een uitkomst. Nooit eerder van gehoord ga het zeker proberen. Stoere muts!

    SvarSlett