mandag 26. november 2012

Kerstkleedje

Na nog een mislukt trui-breiproject heb ik een wijs besluit genomen. Als ik altijd zo kieskeurig ben met wat ik draag, waarom dan iets proberen te breien waarvan de uiteindelijke pasvorm zo onzeker is? Het lukt me gewoon niet om het zo te krijgen zoals in de werkomschrijving staat aangegeven, wat ik ook probeer. En dan nog. Hoe mooi de foto's in een breiboekje er uit zien, het is net als bij het kopen van kleding van het internet of een postordercatalagos (iets wat ik overigens nooit doe). Je weet nooit hoe het uiteindelijk valt als je het niet van tevoren kunt passen.

Enfin, het wijze besluit dat ik heb gemaakt, is om enkel nog accessoires te breien, zoals sjaals, mutsen, beenwarmers, en in het uiterste geval een poncho. Dus: iets voor erbij, maar geen truien of vesten. Opgelucht door mijn eigen wijze (of is het eigenwijze?) besluit heb ik de bollen wol van mijn laatste breiproject teruggebracht naar de winkel. De retourbon wisselde ik in voor een borduurpakket van Permin (nr. 10-0673). Het voelde goed met de aftelbare stof: het is precies geworden zoals op de werkomschrijving en het voorbeeld staat aangegeven. Ik ben zeer tevreden over het eindresultaat. De combinatie van de naturel kleur van het linnen en het warme rode borduurgaren vind ik prachtig. Het kleedje meet 28 x 28 cm. Het lijkt me mooi voor op een blank grenen tafel of kastje in ons toekomstige huis...

Meer info: Permin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar