søndag 4. desember 2011

Gi bort: Hardanger engeltjes

Twee jaar geleden heb ik kerstkaarten gemaakt met engeltjes in Hardanger borduurwerk. Daarna heb ik nog engeltjes als kleine cadeautjes weggegeven. Ik weet niet precies hoeveel engeltjes ik geborduurd heb, maar het waren er heel wat. Bij het opruimen van mijn borduurspullen zag ik dat ik er nog een paar had liggen: een met gouddraad en twee met zilverdraad. Deze geef ik graag weg aan de lezers van mijn blog. Het is de eerste keer dat ik een "give away" (op zijn Noors een "gi bort") organiseer, dus dit is een experiment. De engeltjes zijn circa 5,5 cm lang en behandeld met stijvsel. Je kunt ze gebruiken voor een kerstkaart, ze in een mooi lijstje doen en ergens ophangen of neerzetten, in de kerstboom hangen, als boekenlegger gebruiken, enz.

Geef gewoon een reactie als je voor een engeltje in aanmerking wilt komen, en vermeld daarbij of je een voorkeur hebt voor goud of zilver. Ik zou het overigens heel erg leuk vinden als je op je eigen blog een link wilt voegen naar mijn blog, of je aanmeldt als lezer van mijn blog.

Op zondag 18 december zal ik willekeurig drie winnaars trekken. De engeltjes komen per briefpost naar de gelukkigen toe, en komen met een beetje geluk nog voor de kerst aan.

3 kommentarer:

  1. Ze zien er mooi uit, je engeltjes! Ik houd me aanbevolen, voor eentje met gouddraad.
    Wij hebben nog geen webblog, maar wie weet, als we onze verhuizing kunnen doorzetten, volgend jaar wel.
    Groet,
    Aleid

    SvarSlett
  2. Hei Amber en Marco,
    Met grote regelmaat (jullie staan opgeslagen onder favorieten op onze pc) lezen wij vol bewondering over jullie belevenissen, activiteiten en creativiteit (tot deze laatste categorie reken ik ook graag de recepten!).

    Wij zijn nog niet zover dat we gaan emigreren....maar we werken er hard aan. Wie weet wat 2012 voor ons in petto heeft? Een eigen weblog hebben wij nog niet maar wij verwijzen wel mensen naar jullie door (zonder digitaal link dus, maar het werkt ook) zoals bijvoorbeeld die gezellige familie uit Grubbenvorst die nog ongeveer in Ulefoss arriveert om daar een nieuw bestaan op te bouwen....geweldig toch?

    Wij zouden een van je mooie engeltjes (ooh, så pene) van harte verwelkomen. Mochten we het geluk aan onze zijde hebben dan vinden wij 'n engeltje met zilver verwerkt in haar bunad het mooist.

    Groeten vanuit een herfstachtig Nederland.

    Ha en god kveld, hilsen,
    Imelie

    SvarSlett
  3. Nou, lijkt me leuk zo'n engeltje in de kerstboom:), de kinderen zouden je dankbaar zijn. Eentje met zilverdraad.
    Een verwijzing in mijn weblog.....geen idee hoe ik dat dan weer moet doen. Zal eens kijken, mijn weblog staat op Placement, misschien kun je me een tip geven hoe dat moet?
    Leuk trouwens dat borduren, maar wat een werk! En dan wil ik nog kerstgordijntjes, kerstkleedjes en al die andere enigszins suffe dingen borduren. Ik neem er maar jaren de tijd voor. Als je nog wil helpen....

    groetjes Saskia

    SvarSlett