lørdag 26. november 2011

Geborduurde loper en placemats

Borduurpakketten met 70 % korting! Daar kon ik niet aan voorbij lopen zonder te kijken of er iets leuks bij zou zitten. Het werden twee borduurpakketten van Permin of Copenhagen: een loper en twee placemats voor omgerekend € 18,-. Ik dacht eerst dat het om een oude collectie ging die de deur uit werd gewerkt, maar het bleek om het actuele assortiment te gaan. Enthousiast ging ik aan de slag, maar al met al heeft het toch ruim een half jaar geduurd voordat het af was. Het is mooi geworden en ik ben trots op het resultaat.

De stof betreft een fijn linnen / katoen mengsel met ingeweven sierranden. Er werd gewerkt met 3 draadjes DMC-splijtgaren. De gebruikte steken zijn steelsteek en kettingsteek. Deze steken kende ik nog niet zo goed, en nu had ik een ideale gelegenheid om ze onder de knie te krijgen. Ik heb de steken een slag fijner gemaakt dan op het voorbeeld werd aangegeven. Het was anders iets te grof naar mijn zin. Verder heb ik het oranje van de bloemen vervangen door een licht paarse tint. Daardoor is het in mijn ogen wat moderner geworden en minder "herfstig". Het paarse splijtgaren had ik nog liggen en is van onbekend Chinees makelij, dus ik kan er helaas geen nummer van geven.


Meer info: Permin of Copenhagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar