søndag 4. juli 2010

Vakantieoord

Het is al weken lang stralend zomerweer in Nome en ook de komende week blijft het weer stabiel. Overdag is het aangenaam warm met temperaturen van 20 tot 25 graden. Zelfs als het een dag bewolkt is kun je zonder jas buiten lopen. 's Nachts koelt het af naar zo'n 15 graden. Hoewel de langste dag al weer voorbij is, is blijft het 's avonds heerlijk lang licht.

Door het mooie weer en de warme temperaturen veranderen onze voedingsbehoeftes. We eten haast elke dag salades: tonijnsalade, salade met falafel-balletjes, bietjessalade, garnalensalade, salade van bulgur met venkel en druiven, witlofsalade... We maken salades van alles wat we kunnen bedenken en kunnen verkrijgen.

Het mooie weer betekent dat ik mijn collectie zomerrokjes en zomerjurkjes weer naar hartelust kan dragen. Daar heb ik echter wel wat moeite voor moeten doen. Het bleek dat ik nogal uitgedijd was en de meeste jurkjes spanden akelig strak om mijn lichaam. Dat riep om drastische maatregelen: intensief sporten, vrijwel niet meer snoepen en een ijzeren discipline maakten dat ik na een paar weken weer in mijn maatje 34 paste. Daar ben ik best trots op.

Ons huis is een waar vakantieoord. Het is van alle gemakken voorzien: heerlijke matrassen op de bedden, sfeervol ingerichte woonkamer met tv, volledig uitgeruste keuken, goede douche en alle persoonlijke spullen bij de hand. En dan nog het wonderschone uitzicht met het meer en de bergen op de achtergrond, de mooie natuur om ons heen en de rust en de stilte. We horen doorgaans alleen het gekwetter van de vogels.

Onze eigenlijke vakantie begint over een week, maar als we thuis zijn hebben we sowieso een vakantiegevoel. We zijn op vakantie in Noorwegen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar